3. Sınıf Maddeyi Tanıyalım - İstasyon Yöntemi
İstasyon Yöntemi |
İstasyon yöntemi, yeni bir konu öğretiminde kullanılan öğretme stratejilerinden biridir. İstasyon yönteminde bütün öğrenciler aktif olarak öğretime katılır, konu ile ilgili sınıflamalar, yaratıcı çalışmalar yapar, ürünlerini sergilerler. Grupla çalışma ortamı da yaratıldığı için, birlikte, düşünme, üretme, ortaya koyma, bilgi alışverişi gibi konularda dayanışma içinde olurlar.
Size sunduğumuz sayfalarda, istasyon yöntemi ile ilgili genel bilgiler ve ilkokul, 3. sınıf, Fen Bilimleri dersinin bir konusu olan maddenin halleri konusunda, istasyon yönteminin uygulanışının anlatıldığı bir örnek yer almaktadır. Aşağıdaki linkten indirebilirsiniz.
İlginizi Çekebilir
İSTASYON YÖNTEMİ
- Bu yöntem bütün sınıfın her aşamada (her
istasyonda) çalışarak bir önceki grubun yaptıklarına katkı sağlayarak bir
basamak iler götürmeyi, yarım kalan işi tamamlamayı öğreten bir yöntemdir.
- İstasyonlar öğrencilerin eş zamanlı olarak
çeşitli öğrenme aktivitelerini gerçekleştirebilecekleri merkezlerdir.
- Öğrenme istasyonları, sınıf tartışmalarını
geliştiren yararlı bağımsız bir çalışma sağlar.
- Öğrenme istasyonu, öğrencilere yeni bir konu
öğretmede en önemli öğretme stratejilerinden biridir
- Sınıfın tamamı 3-4-5 ya da daha fazla istasyona
bölünür.
- Bu istasyonlar örnek olay, neden sonuç
değişkenlerini yazma, slogan yazma, afiş hazırlama, şiir, öykü yazma gibi
istasyonlar olabilir.
- Her istasyona gidecek öğrenciler belirlenir.
- Tüm öğrenciler görev alır.
- Her gruba bir gözlemci yada istasyon şefi atanır
(bu işi öğretmende üstlenebilir).
- Şef gruba kılavuzluk yapar, iş bitince ürünleri
toparlar.
- Gruplar istasyonlara dağılır, her grup gittiği istasyonda 10 dakika
çalışır.
- Süre sonunda gruplar yer değiştirir.
- Tüm grupların tüm istasyonda çalışması sağlanır.
- İstasyona gelen her yeni grup bir önceki grubun
bıraktığı yerden devam eder.
- Süre sonunda tüm grupların işleri toparlanır.
- Yapılan
çalışmalar sergilenir, şiirler öyküler okunur, afişler asılır.
Etkinlik
Adı: Maddenin Halleri
1. İstasyon: Katı maddeler
2. İstasyon: Sıvı maddeler
3. İstasyon: Gaz maddeler
4. İstasyon: Katı, sıvı ve gaz
maddelerin özellikleri
5. İstasyon: Katı, sıvı ve gaz maddeleri
resimleme
6. İstasyon: Katı, sıvı ve gaz
maddelerin dönüşümleri ile ilgili hikaye yazma
1. İstasyonda öğrenciler, çevrelerinden
toplayarak sınıfa getirdikleri madde örneklerini /resimlerini ve içlerinden katı olanların isimlerini
yazarlar.
2. İstasyonda öğrenciler, çevrelerinden
toplayarak sınıfa getirdikleri madde örneklerini /resimlerini incelerler ve içlerinden sıvı olanların
isimlerini yazarlar.
3. İstasyonda öğrenciler, çevrelerinden
toplayarak sınıfa getirdikleri madde örneklerini /resimlerini incelerler ve içlerinden sıvı olanların
isimlerini yazarlar.
4. İstasyonda öğrenciler, verilen
tabloda katı, sıvı ve gaz olarak
ayrılmış bölümlere bu maddelerin özelliklerini yazarlar.
5. İstasyonda öğrenciler; katı, sıvı ve
gaz madde örneklerinin resimlerini yaparlar.
6. İstasyonda öğrenciler; katı, sıvı,
gaz maddeler, erime, donma, buharlaşma kavramlarından yola çıkarak bir hikaye
yazarlar.
Öğrenciler, 6 gruba ayrılır. Her grupta bir
istasyon şefi seçilir. Öğrenci grupları oluşturulan 6 istasyona (6 yerde çalışma
ortamı, masa, kağıtlar, kalem, silgi vb. hazırlanır.) Her istasyonda öğrenciler
5 dakika çalışma yaparlar. Sonra diğer istasyona geçerler ve geçtikleri
istasyonda onlardan önce yer alan öğrencilerin çalışmalarına devam ederler,
ekleme ve ya düzeltmeler yaparlar. Tüm istasyonlar, tüm öğrenci grupları
tarafından gezilip, ilk istasyonlarına, geldiklerinde çalışma bitirilir. Çalışma
bitiminden sonra, elde edilen bilgiler
ve belgeler istasyon şefleri
tarafından sunulur.
PAYLAŞ
0 Yorum
Yorum Gönder