3. Sınıf Maddeyi Tanıyalım - İstasyon Yöntemi

İstasyon Yöntemi
İlkokul, 3. sınıfta Fen Bilimleri dersi konularından biri de maddenin halleri konusudur. Öğrencilere, katı, sıvı, gaz maddeler tanıtılır. Katı, sıvı ve gaz maddeler ile ilgili madde örnekleri incelenir, etkinlikler yapılır. Bu maddelerin özellikleri öğrencilere keşfettirilmeye çalışılır.
İstasyon yöntemi, yeni bir konu öğretiminde kullanılan öğretme stratejilerinden biridir. İstasyon yönteminde bütün öğrenciler aktif olarak öğretime katılır, konu ile ilgili sınıflamalar, yaratıcı çalışmalar yapar, ürünlerini sergilerler. Grupla çalışma ortamı da yaratıldığı için, birlikte, düşünme, üretme, ortaya koyma, bilgi alışverişi gibi konularda dayanışma içinde olurlar.
Size sunduğumuz sayfalarda, istasyon yöntemi ile ilgili genel bilgiler ve ilkokul, 3. sınıf,  Fen Bilimleri dersinin bir konusu olan maddenin halleri konusunda, istasyon yönteminin uygulanışının anlatıldığı bir örnek yer almaktadır. Aşağıdaki linkten indirebilirsiniz.

maddenin_halleri_istasyon_yöntemi


İSTASYON YÖNTEMİ
  • Bu yöntem bütün sınıfın her aşamada (her istasyonda) çalışarak bir önceki grubun yaptıklarına katkı sağlayarak bir basamak iler götürmeyi, yarım kalan işi tamamlamayı öğreten bir yöntemdir.
  • İstasyonlar öğrencilerin eş zamanlı olarak çeşitli öğrenme aktivitelerini gerçekleştirebilecekleri merkezlerdir.
  • Öğrenme istasyonları, sınıf tartışmalarını geliştiren yararlı bağımsız bir çalışma sağlar.
  • Öğrenme istasyonu, öğrencilere yeni bir konu öğretmede en önemli öğretme stratejilerinden biridir
  • Sınıfın tamamı 3-4-5 ya da daha fazla istasyona bölünür.
  • Bu istasyonlar örnek olay, neden sonuç değişkenlerini yazma, slogan yazma, afiş hazırlama, şiir, öykü yazma gibi istasyonlar olabilir.
  • Her istasyona gidecek öğrenciler belirlenir.
  • Tüm öğrenciler görev alır.
  • Her gruba bir gözlemci yada istasyon şefi atanır (bu işi öğretmende üstlenebilir).
  • Şef gruba kılavuzluk yapar, iş bitince ürünleri toparlar.
  • Gruplar istasyonlara dağılır,  her grup gittiği istasyonda 10 dakika çalışır.
  • Süre sonunda gruplar yer değiştirir.
  • Tüm grupların tüm istasyonda çalışması sağlanır.
  • İstasyona gelen her yeni grup bir önceki grubun bıraktığı yerden devam eder.
  • Süre sonunda tüm grupların işleri toparlanır.
  •  Yapılan çalışmalar sergilenir, şiirler öyküler okunur, afişler asılır.

Etkinlik Adı: Maddenin Halleri
1.     İstasyon: Katı maddeler 
2.     İstasyon: Sıvı maddeler
3.     İstasyon: Gaz maddeler
4.     İstasyon: Katı, sıvı ve gaz maddelerin özellikleri
5.     İstasyon: Katı, sıvı ve gaz maddeleri resimleme
6.     İstasyon: Katı, sıvı ve gaz maddelerin dönüşümleri ile ilgili hikaye yazma

1.     İstasyonda öğrenciler, çevrelerinden toplayarak sınıfa getirdikleri madde örneklerini /resimlerini   ve içlerinden katı olanların isimlerini yazarlar.
2.     İstasyonda öğrenciler, çevrelerinden toplayarak sınıfa getirdikleri madde örneklerini /resimlerini  incelerler ve içlerinden sıvı olanların isimlerini yazarlar.
3.     İstasyonda öğrenciler, çevrelerinden toplayarak sınıfa getirdikleri madde örneklerini /resimlerini  incelerler ve içlerinden sıvı olanların isimlerini yazarlar.
4.     İstasyonda öğrenciler, verilen tabloda  katı, sıvı ve gaz olarak ayrılmış bölümlere bu maddelerin özelliklerini yazarlar.
5.     İstasyonda öğrenciler; katı, sıvı ve gaz madde örneklerinin resimlerini yaparlar.
6.     İstasyonda öğrenciler; katı, sıvı, gaz maddeler, erime, donma, buharlaşma kavramlarından yola çıkarak bir hikaye yazarlar.

 Öğrenciler, 6 gruba ayrılır. Her grupta bir istasyon şefi seçilir. Öğrenci grupları oluşturulan 6 istasyona (6 yerde çalışma ortamı, masa, kağıtlar, kalem, silgi vb. hazırlanır.) Her istasyonda öğrenciler 5 dakika çalışma yaparlar. Sonra diğer istasyona geçerler ve geçtikleri istasyonda onlardan önce yer alan öğrencilerin çalışmalarına devam ederler, ekleme ve ya düzeltmeler yaparlar. Tüm istasyonlar, tüm öğrenci grupları tarafından gezilip, ilk istasyonlarına, geldiklerinde çalışma bitirilir. Çalışma bitiminden sonra,  elde edilen bilgiler ve belgeler  istasyon şefleri tarafından  sunulur.
PAYLAŞ

0 Yorum

Yorum Gönder

Yayın üstü reklam

Yayın ortası reklam 1


Yayın ortası reklam 2

Yayın altı reklam