Özel Eğitim- Sayı Kavramı Öğretimi Etkinliği

Zihinsel Engelliler - Sayı Kavramı Öğretimi Etkinliği
Zihinsel engellilerin eğitiminde, matematik içeriğinin düzenlenmesinde beceri ve işlemlerin birbirinin ön koşulu olama ilişkilerinin göz önünde bulundurulması gerekir. Temel toplama işlemlerinin öğretimine başlamadan önce öğrenciler; sayı kavramını belli ölçüde kazanmış olmalı, çeşitli nesnelerle kümeler oluşturabilmeli, 10'a kadar ileriye doğru birer ve ikişer ritmik sayabilmeli, yazılı toplama işlemi yapabilmeleri için rakamları yazabilmelidir. Beceri ve işlem öğretiminde öğrencinin performans düzeyi ve bireysel farklılıkları da dikkate alınmalıdır.
Size sunduğumuz etkinlik, sayı öğretimi ile ilgilidir. Etkinlik için aşağıdaki linki tıklayınız.

sayi_kavramı_ogretimi_etkinligi


SAYI KAVRAMI ÖĞRETİM ETKİNLİĞİ
PERFORMANS DÜZEYİ: Öğrenci nesne ve resimleri dörtte üçünde gösterir ve eşleştirir. 1’den 10’a kadar sayar.
UZUN DÖNEMLİ AMAÇ:Öğrenci, istendiğinde söylenen sayı kadar nesne ve sembolünü en az dört kezden üçünde nesneler arasından alır, resimli kartlar arasından gösterir, sözlü ve yazılı olarak ifade eder.
ÖĞRETİM AMAÇLARI:
1.     Öğrenci, öğretmenin bir çok nesne arasından aldığı sayıda nesneyi en az dörtte üçünde nesneler arasından alır, resimli kartlar arasından gösterir, sözlü ve yazılı olarak ifade eder.
2.     Öğrenci, öğretmenin gösterdiği resimli kartlardaki nesne resmi kadar nesneyi en az dörtte üçünde nesneler arasından alır, resimli kartlar arasından göster, sözlü ve yazılı olarak ifade eder.
3.     Öğrenci, öğretmeninin sözel olarak söylediği sayıda nesneyi en az dörtte üçünde nesneler arasından alır, resimli kartlar arasından gösterir, sözlü ve yazılı olarak ifade eder.
4.     Öğrenci, öğretmenin yazdığı sayı kadar nesneyi en az dörtte üçünde nesneler arasından alır, resimli kartlar arasından gösterir, sözlü ve yazılı olarak ifade eder.
KULLANILAN ARAÇ VE GEREÇLER:
-Öğretmen ve öğrencinin kullanması için malzeme olan tabak ve boş tabak (4 tane)
-Tabakların içinde en fazla 5’er fındık
-Her işlemin olumlu örneğini içeren birer tane, olumsuz örneğini içeren üçer tane resimli kart
-Kağıt ve kalem




ÖĞRETMENİN SUNUSU(DAVRANIŞI)

ÖĞRENCİNİN DAVRANIŞI(CEVABI)





YAP YAP ETKİNLİĞİ: Öğretmen,
kendisinin ve öğrencinin önüne fındıkların olduğu bir tabak ve bir boş tabak koyar. “Bana bak” diyerek öğrencinin dikkatini çeker. Öğretmen, tabakta bulunan fındıklardan 1 tanesini alıp, boş tabağın içine koyarak işlemi yapar. “Beni izle, bu tabaktaki fındıklardan ben, 1 tane alıp boş tabağın içine koydum. Benim tabağımda 1 tane fındık oldu. Şimdi seninle aynı işlemi birlikte yapalım. Bak senin önünde de fındıklar olan bir tabak var. Ben, fındıklardın 1 tanesini aldım, sen de önündeki tabaktan 1 fındık al ve tabağa koy” der.




Öğretmeni izler.




Tabaktan 1 tane fındık alır ve koyar.


YAP GÖSTER ETKİNLİĞİ: Öğretmen kendisinin önüne fındıkların olduğu bir tabak ve bir boş tabak koyar. Öğrencinin önüne resimli kartları koyar. “Bana bak” diyerek öğrencinin dikkatini çeker. Öğretmen tabakta bulunan fındıklardan 1 tanesini alıp, boş tabağın içine koyarak işlemi yapar. “Beni izle, bu tabaktaki fındıklardan ben 1 tane alıp boş 1 tabağın içine koydum. Benim tabağımda 1 tane fındık var. Sen de önündeki resimli kartlar arasından bana 1 tane fındık resmi olan kartı göster.



Öğretmeni izler.


Önündeki resimli kartlardan içinde 1 tane fındık olan tabak resmini gösterir.


YAP SÖYLE ETKİNLİĞİ: Öğretmen kendisinin önüne fındıkların olduğu bir tabak ve boş tabak koyar. Öğrencinin önüne hiçbir araç koymaz. “Bana bak” diyerek öğrencinin dikkatini çeker.
Öğretmen, tabakta bulunan fındıklardan 1 tanesini alıp, boş tabağın içine koyar. “Bak, benim tabağımda 1 tane fındık var. Söyle bakalım tabağımda kaç tane fındık var?” diye sorar.


Öğretmeni izler.



Tabakta 1 tane fındık olduğunu söyler.


YAP YAZ ETKİNLİĞİ: Öğretmen kendisinin önüne fındıkların olduğu bir tabak ve boş tabak koyar. Öğrencinin önüne bir kağıt ve kalem koyar. “Beni izle” diyerek öğrencinin dikkatini çeker. Öğretmen “Tabakta bulunan fındıklardan 1 tanesini alıp, boş tabağın içine koyar. “Bak, ben tabağa 1 tane fındık koydum. Şimdi sen de önündeki kağıda 1 rakamını yaz” der.


Öğretmeni izler.

Önündeki kağıda  1rakamını yazar.


GÖSTER YAP ETKİNLİĞİ: Öğretmen kendisinin önüne üzerinde 1 tane fındık olan resimli kartı koyar. Öğrencinin önüne de içinde fındıkların olduğu bir tabakla, boş bir tabak koyar. “Benim elimdeki karta bak” diyerek öğrencinin dikkatini çeker. “Bu kartta 1 tane fındık resmi var. Şimdi sen de önündeki fındıklar içerisinden 1 tane fındık al ve boş tabağa koy” der.





Öğretmeni izler.


Tabaktan 1 tane fındık alır ve boş tabağa koyar.


GÖSTER GÖSTER ETKİNLİĞİ: Öğretmen kendisinin önüne üzerinde 1 tane fındık olan resimli kartı, öğrencinin önüne olumlu ve olumsuz örnekleri gösteren resimli kartları koyar. “Benim elimdeki karta bak” diyerek öğrencinin dikkatini çeker. Elimdeki bu kartta 1 tane fındık resmi var. Şimdi sen de önündeki resimli kartlar arasından üzerinde 1 tane fındık olan kartı göster” der.


Öğretmeni izler.


Önündeki kartlar arasında 1 tane fındık olan kartı gösterir.


GÖSTER YAZ ETKİNLİĞİ: Öğretmen kendi önüne üzerinde 1 tane fındık olan resimli kartı, öğrencinin önüne kağıt, kalem koyar. Öğretmen, önündeki resimli kartı göstererek, “Elimdeki karta bak” diyerek öğrencinin dikkatini çeker. Öğrenciye “Elimdeki bu kartta 1 tane fındık resmi var. Sen de bu resimli kartta kaç tane fındık var, önündeki kağıda yaz.” der.


Öğretmeni izler.

Önündeki kağıda 1 rakamını yazar.


SÖYLE YAP ETKİNLİĞİ: Öğretmen kendi önüne hiçbir araç koymaz. Öğrencinin önüne fındıkların olduğu tabak ve boş tabak koyar. “Beni dinle” der ve öğrencinin dikkatini çeker. Öğretmen, “Şimdi önündeki fındıklardan 1 tane fındık al ve boş tabağa koy” der.








Öğretmeni izler.


1 tane fındık alır ve boş tabağa koyar.

SÖYLE GÖSTER ETKİNLİĞİ: Öğretmen, kendi önüne hiçbir araç koymaz, öğrencinin önüne ise resimli kartları koyar. “Beni izle” diyerek öğrencinin dikkatini çeker. Şimdi benim söyleyeceğim sayıyı dinle” der ve 1 sayısını söyler. “Haydi bakalım sen de benim söylediğim sayıyı gösteren resimli kartı göster” der.


Öğretmeni izler.



1 tane fındık olan resimli kartı gösterir.

SÖYLE SÖYLE ETKİNLİĞİ: Öğretmen kendi önüne de, öğrencinin önüne de hiçbir araç koymaz. “Beni dinle” diyerek öğrencinin dikkatini çeker. “Şimdi, benim söylediğim sayıyı dinle ve daha sonra sen de söyle” der. Öğretmen, 1 sayısını ifade ettikten sonra öğrenciden söylemesini ister.


Öğretmeni izler.




1 sayısını söyler.

SÖYLE YAZ ETKİNLİĞİ: Öğretmen, kendi önüne hiçbir araç koymaz. Öğrencinin önüne de bir tane kağıt ve bir tane kalem koyar. “Beni dinle” diyerek öğrencinin dikkatini çeker. Öğretmen 1 sayısını söyler. “Sen de benim söylediğim sayıyı önündeki kağıda yaz” der.











Öğretmeni izler.


1 sayısını önündeki kağıda yazar.

YAZ YAP ETKİNLİĞİ: Öğretmen, kendi önüne kağıt ve kalem koyar. Öğrencinin önüne fındıkların olduğu bir tabak ve boş bir tabak koyar. “Beni izle” diyerek öğrencinin dikkatini çeker. Önündeki kağıda 1 sayısını yazar. “Benim önümdeki kağıda bak, yazdığım sayıyı önündeki fındıklarla yap, kaç sayısını yazmışsam o kadar fındık al” der.


Öğretmeni izler.



Tabaktan 1 tane fındık alır ve boş tabağa koyar.

YAZ GÖSTER ETKİNLİĞİ: Öğretmen, kendi önüne kağıt ve kalem koyar. Öğrencinin önüne resimli kartları koyar. “Beni izle” der ve öğrencinin dikkatini çeker. Önündeki kağıda 1 sayısını yazar. “Benim önümdeki kağıda bak, yazdığım sayıyı ifade eden resimli kartı göster” der.


Öğretmeni izler.



Önündeki kartlar arasından 1 tane fındık olan resimli kartı gösterir.


YAZ YAZ ETKİNLİĞİ: Öğretmen, kendi önüne de öğrencinin önüne de birer tane kağıt ve kalem koyar. “Beni izle” der ve öğrencinin dikkatini çeker. Önündeki kağıda 1 sayısını yazar. “Benim önümdeki kağıda bak ve yazdığım sayıyı önündeki kağıda sen de yaz” der.


Öğretmeni izler.


Önündeki kağıda 1 sayısını yazar.


-         Öğrenci, bu uygulamadaki her bir işlemi doğru yaptığında öğretmen öğrenciye hazırlamış olduğu pekiştireçleri sunar ve diğer etkinliğe geçer.

-         Yanlış yaptığında öğretim tekrar edilir.
PAYLAŞ

1 Yorum

Yayın üstü reklam

Yayın ortası reklam 1


Yayın ortası reklam 2

Yayın altı reklam