Özel Eğitim- Sayı Kavramı Öğretimi Etkinliği
Zihinsel Engelliler - Sayı Kavramı Öğretimi Etkinliği |
Size sunduğumuz etkinlik, sayı öğretimi ile ilgilidir. Etkinlik için aşağıdaki linki tıklayınız.
sayi_kavramı_ogretimi_etkinligi
SAYI KAVRAMI
ÖĞRETİM ETKİNLİĞİ
PERFORMANS
DÜZEYİ: Öğrenci nesne ve resimleri dörtte üçünde gösterir ve eşleştirir. 1’den
10’a kadar sayar.
UZUN DÖNEMLİ
AMAÇ:Öğrenci, istendiğinde söylenen sayı kadar nesne ve sembolünü en az dört
kezden üçünde nesneler arasından alır, resimli kartlar arasından gösterir,
sözlü ve yazılı olarak ifade eder.
ÖĞRETİM
AMAÇLARI:
1. Öğrenci, öğretmenin bir çok nesne
arasından aldığı sayıda nesneyi en az dörtte üçünde nesneler
arasından alır, resimli kartlar arasından gösterir, sözlü ve yazılı olarak
ifade eder.
2. Öğrenci, öğretmenin gösterdiği
resimli kartlardaki nesne resmi kadar nesneyi en az dörtte üçünde nesneler
arasından alır, resimli kartlar arasından göster, sözlü ve yazılı olarak ifade
eder.
3. Öğrenci, öğretmeninin sözel olarak
söylediği sayıda nesneyi en az dörtte üçünde nesneler arasından alır,
resimli kartlar arasından gösterir, sözlü ve yazılı olarak ifade eder.
4. Öğrenci, öğretmenin yazdığı sayı
kadar nesneyi en az dörtte üçünde nesneler arasından alır, resimli kartlar
arasından gösterir, sözlü ve yazılı olarak ifade eder.
KULLANILAN
ARAÇ VE GEREÇLER:
-Öğretmen ve
öğrencinin kullanması için malzeme olan tabak ve boş tabak (4 tane)
-Tabakların
içinde en fazla 5’er fındık
-Her işlemin
olumlu örneğini içeren birer tane, olumsuz örneğini içeren üçer tane resimli
kart
-Kağıt ve
kalem
ÖĞRETMENİN SUNUSU(DAVRANIŞI)
|
ÖĞRENCİNİN DAVRANIŞI(CEVABI)
|
|
YAP YAP ETKİNLİĞİ: Öğretmen,
kendisinin ve öğrencinin önüne
fındıkların olduğu bir tabak ve bir boş tabak koyar. “Bana bak” diyerek
öğrencinin dikkatini çeker. Öğretmen, tabakta bulunan fındıklardan 1 tanesini
alıp, boş tabağın içine koyarak işlemi yapar. “Beni izle, bu tabaktaki
fındıklardan ben, 1 tane alıp boş tabağın içine koydum. Benim tabağımda 1
tane fındık oldu. Şimdi seninle aynı işlemi birlikte yapalım. Bak senin
önünde de fındıklar olan bir tabak var. Ben, fındıklardın 1 tanesini aldım,
sen de önündeki tabaktan 1 fındık al ve tabağa koy” der.
|
Öğretmeni izler.
Tabaktan 1 tane fındık alır ve koyar.
|
|
YAP GÖSTER ETKİNLİĞİ: Öğretmen kendisinin önüne fındıkların olduğu bir
tabak ve bir boş tabak koyar. Öğrencinin önüne resimli kartları koyar. “Bana
bak” diyerek öğrencinin dikkatini çeker. Öğretmen tabakta bulunan
fındıklardan 1 tanesini alıp, boş tabağın içine koyarak işlemi yapar. “Beni
izle, bu tabaktaki fındıklardan ben 1 tane alıp boş 1 tabağın içine koydum.
Benim tabağımda 1 tane fındık var. Sen de önündeki resimli kartlar arasından
bana 1 tane fındık resmi olan kartı göster.
|
Öğretmeni izler.
Önündeki resimli kartlardan içinde 1
tane fındık olan tabak resmini gösterir.
|
|
YAP SÖYLE ETKİNLİĞİ: Öğretmen kendisinin önüne fındıkların olduğu bir
tabak ve boş tabak koyar. Öğrencinin önüne hiçbir araç koymaz. “Bana bak”
diyerek öğrencinin dikkatini çeker.
Öğretmen, tabakta bulunan fındıklardan
1 tanesini alıp, boş tabağın içine koyar. “Bak, benim tabağımda 1 tane fındık
var. Söyle bakalım tabağımda kaç tane fındık var?” diye sorar.
|
Öğretmeni izler.
Tabakta 1 tane fındık olduğunu söyler.
|
|
YAP YAZ ETKİNLİĞİ: Öğretmen kendisinin önüne fındıkların olduğu bir
tabak ve boş tabak koyar. Öğrencinin önüne bir kağıt ve kalem koyar. “Beni
izle” diyerek öğrencinin dikkatini çeker. Öğretmen “Tabakta bulunan
fındıklardan 1 tanesini alıp, boş tabağın içine koyar. “Bak, ben tabağa 1
tane fındık koydum. Şimdi sen de önündeki kağıda 1 rakamını yaz” der.
|
Öğretmeni izler.
Önündeki kağıda 1rakamını yazar.
|
|
GÖSTER YAP ETKİNLİĞİ: Öğretmen kendisinin önüne üzerinde 1 tane fındık
olan resimli kartı koyar. Öğrencinin önüne de içinde fındıkların olduğu bir
tabakla, boş bir tabak koyar. “Benim elimdeki karta bak” diyerek öğrencinin
dikkatini çeker. “Bu kartta 1 tane fındık resmi var. Şimdi sen de önündeki
fındıklar içerisinden 1 tane fındık al ve boş tabağa koy” der.
|
Öğretmeni izler.
Tabaktan 1 tane fındık alır ve boş
tabağa koyar.
|
|
GÖSTER GÖSTER ETKİNLİĞİ: Öğretmen kendisinin önüne üzerinde 1 tane fındık
olan resimli kartı, öğrencinin önüne olumlu ve olumsuz örnekleri gösteren
resimli kartları koyar. “Benim elimdeki karta bak” diyerek öğrencinin
dikkatini çeker. Elimdeki bu kartta 1 tane fındık resmi var. Şimdi sen de
önündeki resimli kartlar arasından üzerinde 1 tane fındık olan kartı göster”
der.
|
Öğretmeni izler.
Önündeki kartlar arasında 1 tane
fındık olan kartı gösterir.
|
|
GÖSTER YAZ ETKİNLİĞİ: Öğretmen kendi önüne üzerinde 1 tane fındık olan
resimli kartı, öğrencinin önüne kağıt, kalem koyar. Öğretmen, önündeki
resimli kartı göstererek, “Elimdeki karta bak” diyerek öğrencinin dikkatini
çeker. Öğrenciye “Elimdeki bu kartta 1 tane fındık resmi var. Sen de bu
resimli kartta kaç tane fındık var, önündeki kağıda yaz.” der.
|
Öğretmeni izler.
Önündeki kağıda 1 rakamını yazar.
|
|
SÖYLE YAP ETKİNLİĞİ: Öğretmen kendi önüne hiçbir araç koymaz.
Öğrencinin önüne fındıkların olduğu tabak ve boş tabak koyar. “Beni dinle”
der ve öğrencinin dikkatini çeker. Öğretmen, “Şimdi önündeki fındıklardan 1
tane fındık al ve boş tabağa koy” der.
|
Öğretmeni izler.
1 tane fındık alır ve boş tabağa
koyar.
|
|
SÖYLE GÖSTER ETKİNLİĞİ: Öğretmen, kendi önüne hiçbir araç koymaz,
öğrencinin önüne ise resimli kartları koyar. “Beni izle” diyerek öğrencinin
dikkatini çeker. Şimdi benim söyleyeceğim sayıyı dinle” der ve 1 sayısını
söyler. “Haydi bakalım sen de benim söylediğim sayıyı gösteren resimli kartı
göster” der.
|
Öğretmeni izler.
1 tane fındık olan resimli kartı
gösterir.
|
|
SÖYLE SÖYLE ETKİNLİĞİ: Öğretmen kendi önüne de, öğrencinin önüne de
hiçbir araç koymaz. “Beni dinle” diyerek öğrencinin dikkatini çeker. “Şimdi,
benim söylediğim sayıyı dinle ve daha sonra sen de söyle” der. Öğretmen, 1
sayısını ifade ettikten sonra öğrenciden söylemesini ister.
|
Öğretmeni izler.
1 sayısını söyler.
|
|
SÖYLE YAZ ETKİNLİĞİ: Öğretmen, kendi önüne hiçbir araç koymaz.
Öğrencinin önüne de bir tane kağıt ve bir tane kalem koyar. “Beni dinle”
diyerek öğrencinin dikkatini çeker. Öğretmen 1 sayısını söyler. “Sen de benim
söylediğim sayıyı önündeki kağıda yaz” der.
|
Öğretmeni izler.
1 sayısını önündeki kağıda yazar.
|
|
YAZ YAP ETKİNLİĞİ: Öğretmen, kendi önüne kağıt ve kalem koyar.
Öğrencinin önüne fındıkların olduğu bir tabak ve boş bir tabak koyar. “Beni
izle” diyerek öğrencinin dikkatini çeker. Önündeki kağıda 1 sayısını yazar.
“Benim önümdeki kağıda bak, yazdığım sayıyı önündeki fındıklarla yap, kaç
sayısını yazmışsam o kadar fındık al” der.
|
Öğretmeni izler.
Tabaktan 1 tane fındık alır ve boş
tabağa koyar.
|
|
YAZ GÖSTER ETKİNLİĞİ: Öğretmen, kendi önüne kağıt ve kalem koyar.
Öğrencinin önüne resimli kartları koyar. “Beni izle” der ve öğrencinin
dikkatini çeker. Önündeki kağıda 1 sayısını yazar. “Benim önümdeki kağıda
bak, yazdığım sayıyı ifade eden resimli kartı göster” der.
|
Öğretmeni izler.
Önündeki kartlar arasından 1 tane
fındık olan resimli kartı gösterir.
|
|
YAZ YAZ ETKİNLİĞİ: Öğretmen, kendi
önüne de öğrencinin önüne de birer tane kağıt ve kalem koyar. “Beni izle” der
ve öğrencinin dikkatini çeker. Önündeki kağıda 1 sayısını yazar. “Benim
önümdeki kağıda bak ve yazdığım sayıyı önündeki kağıda sen de yaz” der.
|
Öğretmeni izler.
Önündeki kağıda 1 sayısını yazar.
|
-
Öğrenci,
bu uygulamadaki her bir işlemi doğru yaptığında öğretmen öğrenciye hazırlamış
olduğu pekiştireçleri sunar ve diğer etkinliğe geçer.
-
Yanlış
yaptığında öğretim tekrar edilir.
PAYLAŞ
Çok teşekkürler.
YanıtlaSil