Okul Öncesi: Vücudumuzla İlgili Parmak Oyunları

okul öncesi oyunlar
Küçük öğrencilere vücudumuzu tanıtabilmenin en etkili ve kolay yollarından birisi de parmak oyunlarıdır. Aşağıda insan vücudunu konu alan parmak oyunlarına örnekler sunulmuştur.

Biz Kimiz?


Ben en uzunlarıyım adım da “ORTA” benim (Orta parmak gösterilir.)
Benden biraz kısa olana da “YÜZÜK” derler. (Yüzük parmak gösterilir.)
Ondan kısa olan da “İŞARET” tir. (İşaret parmak gözterilir.)
En tombulumuzun adı “BAŞ”(Baş parmak gösterilir.)
En ufağımız ise “SERÇE”dir (Serçe parmak sallanır.)
Birleştiğimiz yer “AVUÇ” (Avuç açılır,parmaklar gerilir.)
Toplu adımıza “EL”derler. (El sallanır.)
Peki size ne derler? (Çocuklar işaret edilir.)

Vücut Bölümleri
Gıdı gıdı mahallesi (Boğaz)
Aşçı dükkanı (Ağız)
Horhor çeşmesi (Burun)
Aynacılar (Göz)
Kemancılar (Kaş)
Düz bayır (Alın)
Otlu çayır (Saç)
SAĞ EL, SOL EL
İşte sağ elim, havaya kaldırırım  (Sağ el yukarı kaldırılır.)
Bu da sol elim gökyüzünü tutarım. (Sol el yukarı kaldırılır.)
Sağ el, sol elime bakar, (Eller karşılıklı tutulur.)
İşte böyle “şap şap” yapar. (İki kez alkışlanır.)



Baş Parmakçık
Baş parmakçık baş parmakcık  (Eller arkaya saklanır.)
Nerdesin nerdesin burdayım efendim (Sağ el yumulu baş parmak açık ve dik olarak arkadan çıkarılır.)
Burdayım efendim (Sol el yumulu baş parmak açık ve dik olarak arkadan çıkarılır.)
Nasılsın efendim teşekkür ederim (İki parmak tokalaşır.)
Parmak kaç parmak kaç (Sağ ve sol el kapalı olarak arkaya saklanır ve sırayla tüm parmaklar kullanılır.)

Vücudumuz
Baş,  gövde, bacaklar, (Vücudun bölümleri sırasıyla gösterilir.)
Hepsi benim vücudumda var. (Vücut bütün olarak gösterilir.)
Ona iyi bakarım,
Her gün spor yaparım. (Kollar omuz hizasında açılıp kapanır.)
Yararlı besinlerle, (Yeme hareketi yapılır.)
Vücuduma sağlık katarım. (Pazular gösterilerek güçlü olma hareketi yapılır.)

PAYLAŞ

0 Yorum

Yorum Gönder

Yayın üstü reklam

Yayın ortası reklam 1


Yayın ortası reklam 2

Yayın altı reklam