Sesteş Sözcükler
2. sınıf Türkçe dersinde sesteş sözcüklerin cümle içinde kullandırılması, eşleştirilmesi vb. çalışmalar yaptık. Farklı olarak ne yapabiliriz diye düşündüğümüzde bu sözcüklerin her biri ile ilgili bir öykü yazmaya karar verdik. Bu yolla öğrenciler sadece ele alınan sesteş sözcüğün değişik anlamlarını kavramakla kalmayıp, düzgün cümle kurma, noktalama işaretlerini uygulama, hayal gücünü geliştirme, fikirlerini serbestçe söyleyebilme, olaylar arasında bağlantı kurma gibi becerileri de kazanabileceklerdi. Öğrencilerimin seçtiği ilk sesteş sözcük -ekmek- sözcüğüydü. Her öğrenciden öykü için bir cümle söylemesi istendi. Konu bütünlüğünü bozan cümlelere sınıfça karar verildi. Bu çalışmaya bir ders saati ayırdık. Birlikte bir ürün ortaya koymak da öğrencileri çok mutlu etti. İşte ilk çalışmamız!
EKMEK
Ali çok çalışkan
bir çocuktu. Bir gün babasını kaybetti. Çalışmak zorundaydı. Bir fırında işe
başladı. Ekmek yapmayı öğrendi. Bol bol ekmek yaptı. Ekmekleri sattı. Gün
geçtikçe, ekmek yapacak unu bulmak
zorlaştı. Tarlaya buğday ekmeye karar verdi. Zamanı gelince buğdayı ekti.
Ektiği buğdaylardan un yaptı. Böylece ekmek yapmak için hiç sıkıntı çekmez
oldu.
PAYLAŞ
0 Yorum
Yorum Gönder