Tübitak 4006 Öğretmen-Öğrenci Görevleri
4006 Bilim Fuarları kapsamında hazırlanacak proje ve yapılacak çalışmalarda öğretmen neler yapacak? Neler yapmayacak? Tübitak 4006 bilim fuarları için hazırlanan projelerde, yazım, proje bulma gibi işleri öğretmenler mi yapacak? Bu ve benzeri soruların yanıtları 4006-TÜBİTAK
Bilim Fuarları
Kılavuzu'nda tablo halinde verilmiştir. Aşağıda verilen tablodan öğretmen ve öğrencilerin görevlerini inceleyebilirsiniz.
Tablo 2. Alt Projelerin Hazırlanması ile İlgili Görevler
Tablo
1. Fuarların Planlanması İle İlgili Görevler
|
||
Zaman
|
Planlanan
Etkinlik
|
Öğretmenin Görevi
|
2 Ay
|
Hazırlıkların
Planlanması
|
• Hedeflerin belirlenmesi ve yapılacak
faaliyetlere karar verilmesi
|
• Çalışmaların başlangıç ve bitiş tarihlerinin belirlenmesi
|
||
Fuar ile
İlgili Planlama
|
• Fuar
tarihinin ve yerinin kararlaştırılması
|
|
Fuar ile
İlgili Çalışmalar
|
•
Görev paylaşımı sonucunda
öğretmenin, kendisine düşen faaliyetleri gerçekleştirmesi
|
Hafta
|
Öğrencinin Görevi
|
Öğretmenin Görevi
|
||||
1
|
Bir alt proje fikrinin oluşturulması
|
• Öğrencilerin alt proje hazırlama takvimi- nin belirlenmesi
|
||||
• Velilerin
bilgilendirilmesi
|
||||||
• Öğrencilerle birlikte ilgi alanlarına göre
örnek alt proje konularının belirlenmesi
|
||||||
2
|
Bir araştırma önerisinin hazırlanması ve araştırma konusunun
belirlenmesi
|
• Araştırmanın
gerçekleştirilebilirliğinin ve uygunluğunun
kontrol edilmesi
|
||||
3
|
Konu ile ilgili alanyazınının taranması ve araştırılması
|
• Öğrencinin
konuyu nasıl araştıracağı ile ilgili bilgilendirilmesi
|
||||
• Öğrencinin referans gösterilen kaynak- ların yazımı ve sunumu ile
ilgili bilgilendi- rilmesi
|
||||||
4
|
Hipotezin geliştirilmesi
|
• Değişkenlerin ve hipotezin kontrol edil- mesi
|
||||
5
|
Deneyin (gerekiyorsa) yapılması ve verilerin toplanması
|
• Kullanılan
malzemelerin ve deneyde ta- kip edilen yöntemlerin gözden geçirilmesi
|
||||
• Verilerin sağlıklı bir şekilde toplanması ve kaybolmaması için
öğrencinin bilgilen- dirilmesi
|
||||||
6
|
Verinin analiz edilmesi ve bir sonuca varılması
|
• Verilerle ilgili tablo ve grafik oluşturma
aşamasında rehberlik yapılması
|
||||
• Öğrencilerin analiz yöntemlerinin, yo-
rumlarının ve vardıkları sonuçların gözden
geçirilmesi
|
||||||
7
|
Araştırmanın raporlaştırılması
|
• Öğrencilerin yaptığı çalışmaları doğru
bir şekilde raporlaştırmasının sağlanması
|
||||
8
|
Araştırmanın sunumu için poster hazırlanması
|
• Fuarda kullanılacak posterin şeklinin ve anlaşılırlığının kontrol edilmesi
|
||||
• Öğrencilerin sunum sırasında dikkat
et- mesi gerekenler hakkında bilgilendirilmesi
|
PAYLAŞ
0 Yorum
Yorum Gönder