KA 229 İle İlgili Bilgiler



KA 2 ile ilgili çok önemli bilgiler bulabileceğiniz bir yazı. Aşağıda verilen yazı, facebook, Erasmus Plus Bilgi Havuzu Gurubu üyesi Uğur Karadeniz'e aittir.


İlginizi Çekebilir

KA229 mu KA201 mi?
Bir proje fikriniz olduğunda, hangi Stratejik Ortaklık türünün en uygun olduğunu belirleyin. Okul Eğitimi alanında iki kategorik Stratejik Ortaklık vardır:
KA229: Okullar, bu eylem kapsamında yalnızca işbirliği ve en iyi uygulamaların değiştirilmesi için ortaklıklar için başvurabilir.
KA201: Okullar, yerel / bölgesel yetkililer ve diğer eğitim organizasyonları, bu eylem kapsamında inovasyon ve öğrenim kaynakları yaratmak için stratejik ortaklıklar için başvurabilir.
Okulunuz diğer Avrupa okullarıyla ortaklık kurmayı düşünüyorsa, KA229 sizin için.
Yeni bir müfredat veya yaklaşım geliştirme ile ilgileniyorsanız, KA201 sizin için.
Erasmus +, Avrupa ülkelerinde (AB üyesi ve aday ülkeler) birçok eğitim, öğretim, gençlik ve destekle ilgili eylemleri / projeleri destekleyen bir AB Programıdır.
14,7 milyar Avro bütçeli Erasmus + Programı, Program Kılavuzu'nda tanımlanan farklı eylemler bağlamında milyonlarca insana fırsatlar sunar.
Bununla birlikte, mevcut bütçeden daha yüksek talebe bağlı olarak, çeşitli eylemlerde bulunan adaylar, yüksek rekabette öne çıkmalarını sağlamak için önerilerini dikkatlice tasarlamalı ve geliştirmelidirler
Tüm proje geliştirme süreçlerinin ilk adımı fikir üretimi ile başlar. Kural olarak, proje fikri, Program Kılavuzu'nda belirlenen yatay ve alana özel öncelikleri ele almalıdır.
Bu öncelikler yanında, fikir, başvuru yapan kuruluşun uzmanlığına ve potansiyel ortaklarına dayandırılmalıdır.
Sadece program önceliklerine odaklanmak ve kuruluşunuzun faaliyet alanlarını ve uzmanlığını göz ardı ederek proje fikrini oluşturmak, büyük olasılıkla proje konseptindeki eksiklikler veya proje uygulama aşamasındaki sorunlara- bir şekilde onaylansa bile- sebeb olacaktır.
Gerçekçi bir fikir oluşturmak için adresleyebileceğiniz ve mevcut kapasiteyle yenilikçi çözümler üreten program önceliklerini göz önünde bulundurun.
Kural olarak, stratejik ortaklıklar üç farklı Program Ülkesinden en az üç kuruluş içermelidir (birkaç istisna için Program Kılavuzuna bakın). Maksimum sayıda ortak yoktur, ancak ideal ortaklık 6 veya en fazla 7 ortak içerir (başvuru sahibi kuruluş dahil). Daha fazla sayıda ortak, yürütme ve proje yönetimi konusunda daha fazla sorun yaşamak demektir.
Projeniz için ortak seçmek, proje fikrinin oluşturulması kadar önemlidir. Ortaklık, bu projeye duyulan ihtiyacın açıkça belirlendiği ülkelerinde, projeyi yürütmek için tamamlayıcı profille birlikte kamu veya özel kuruluşların uygun bir karışımını içermelidir.
roller eşit olarak ortakları paylaşmalıdır; farklı ortaklara ve tüm ortaklara verilen her liderlik rolü, sonuçların geliştirilmesine ve faaliyetlerin yürütülmesine katkıda bulunmak için eşit gayret gösteriyorsa daha iyi olur.
Ortakları seçerken, Erasmus + programında deneyimsiz yeni bir organizasyonun ekstra puan getireceğini unutmayın. Dolayısıyla, programda benzer projelerde yer alan tüm ortakları seçmek zorunda değilsiniz.
Ortakları seçerken takip etmeniz gereken bir diğer önemli kriter, ortakların bulunduğu ülkelerdir. Ortakları, projenin çözmeye çalıştığı sorunun farklı ülkelerden hepsine dahil etmesi daha iyi olur ve öngörülen etkiyi yaratmak için böyle bir eylem en önemlisi olacaktır.
Ortakları seçmek çok yönlüdür; tamamlayıcı profillerin ve en yüksek ihtiyaçları olan ülkelerin iyi temsil edilmeleri gerekir.
Proje konseptine ve ilgili ortak profillerine odaklanmalı, daha sonra mevcut ağınızdakileri arayın ve beklenen profili karşılayan herhangi bir organizasyon yoksa, diğer ortak arama kanallarında ortak aramaya başlayın; EPALE, Up2Europe veya Erasmus + için Linkedin grupları, beklenen profil hakkında bilgi vererek duyurular yaparak.
4. Doğru başvuru formunu bulduğunuzdan emin olun
Eğitim, öğretim ve gençlik için öneri formları (Stratejik Ortaklıklar - KA201, KA202, KA203, KA204 ve KA205) ulusal bir fark olmaksızın standart bir formatta ancak Ulusal Ajanslar tarafından proje sunumu için uzmanlaşmış platformlarında sağlanmaktadır
Geçerli olduğumuz yıl olması gereken başvuru formunun sağ üst köşesindeki çağrı yılını dikkatlice kontrol etmelisiniz. Başvuru formunun eski bir versiyonu üzerinde bir projenin sunulması, idari değerlendirme aşamasında otomatik reddedilmeye neden olacaktır.
Ayrıca, her yıl başvuru formlarında doldurulması gereken yeni alanlar olarak AB tarafından her zaman yeni değişiklikler yapıldığını düşünün.
Örneğin; 2017 başvuru formlarında önceki formlarda yer almayan 'İştirakçi Ortaklar' adlı yeni bir alan mevcuttur.
Dolayısıyla, projeyi bir word dosyası üzerinde geliştirirseniz, içeriği daha sonra başvuru formuna eklemek için doğru forma güvendiğinizden emin olun.
'Projenin Tanımı' - Bu alanda sorulan her detayı önceden belirlemeden önce öncelikle belirlenen ihtiyaçların özetini ve ele alınması gereken sorunları, projenin çağrısı ve öncelikleriyle ilgili hedef ve hedef gruplarını hazırlayın.
'Fikri Çıktılar' -
projenin ömrü boyunca gelişmeyi hedeflediğiniz tüm entelektüel çıktıların ayrıntılarını detaylandırmadan, sadece ana başlıkları, bağlamında bir cümle özetini ve daha önce oluşturduğunuz ortaklık içerisinde potansiyel gelişim liderini taslak haline getirin.
'Çarpan Olayları' (varsa)
- Projeyi ve çıktılarını / etkinliklerini teşvik etmeyi amaçlayan bu olayların (ortak ülkeler arasında) sayısı ve muhtemel yerleri.
'Öğrenme / Öğretme / Eğitim Faaliyetleri' (varsa) - uyguladığınız alanla ilgili faaliyet türü (yalnızca Program Kılavuzunda), süresi ve olası konumu.
Tüm bu ön bilgileri bir proje özet belgesine yerleştirin ve her alan üzerinde ve başvuru formundaki başkaları üzerinde çalışmaya başlamadan önce ortaklarınıza gönderin. Bu bilgileri gönderirken, formdaki iş ortağı açıklama alanlarına göre yapılandırılmış ve proje kavramına uyarlanmış güncel ortak bilgi formlarını isteyin.
Formun ilk sayfalarında, Context and Project Identification (Kapsam ve Proje Tanıtımı) bölümlerini göreceksiniz. Burada, en önemlisi dikkat çekici ve özlü olmalı fakat aynı zamanda projenin anlamını, müdahalesini ve amacını ifade eden proje başlığıdır.
Ardından, önceliği bölümünden geçerek iki veya üç yatay ve / veya sektörel önceliği seçebilir, ikincisi başvurmak istediğiniz alan için tanımlanır.
Her yıl Program Kılavuzunda yapılan amaç ve öncelikler konusunda bazı güncellemeler olduğundan, başvuru formlarındaki mevcut öncelikler de buna göre güncellenir. Ancak çoğunlukla ana temalar olduğu gibi kalır.
Öncelikler üzerinde seçim yapma ve yorum yapma, proje açıklamasıyla büyük oranda ilişkilidir. Projeyi her bakımdan bildiğiniz için mevcut öncelikleri kolayca seçip bunlarla ilgili yorum yaparsınız.
Örneğin: Bir önceliği 'alakalı ve yüksek nitelikli beceri ve yeterliliklerin başarılması' seçtiyseniz, projenin böyle bir önceliki nasıl destekleyeceğini açıklayacaksınız. Hedef kitleniz için ilgili ve kaliteli nitelikte beceri ve yeterliliklerin sağlanması açısından kullanacağınız yöntemleri, kavramları ve yenilikçiliklerini ayrıntılı bir şekilde anlatın.
Ortaklara ait bilgileri doldurmak, daha önce her bir ortak tarafından size sunulan ve başvuru sahibi kuruluş olarak kendiniz hazırladığınız standart format ve sabit tanımlar nedeniyle en kolay parçalardan biri gibi görünebilir.
PIC (Partner Identification Code - Ortak Kimliği Kodu) 'nu elle girdikten sonra profil bilgilerinden bazıları otomatik olarak forma eklenir.
İş ortaklarının açıklamaları ve deneyimleri ile ilgili diğer alanları doldurmak biraz zor. Niye ya? Bazı profil bilgileri (kuruluş türü, kuruluş yılı, yer, personel sayısı, vb.) Sabit olmasına rağmen, geçmiş, uzmanlık, tecrübeler ve personel profilleri ile ilgili diğer proje ile ilgili. bilgiler de alanlara yeniden adapte edilebilir
Bütün ortaklar alanında uzmanlık sahibi olması gerektiği için, ilgili faaliyetler ve deneyimler, projede kullanılan anahtar kavramlar / kelimelerle desteklenen genel faaliyetlerden daha ileri konmalıdır.
Associated Partners
Bu bölüm, ilk olarak, resmi ortakların dışındaki ortak çalışanları projeden finansman almadan size geçen yıl da soruluyordu..
Bu organizasyonların uygulama aşamasında bir şekilde projeye katkıda bulunması bekleniyor; eğitim alan katılımcıları desteklemek, proje bilgilerinin ağlarında yayılmasına yardımcı olmak ve projede geliştirilen yenilikçi yöntemleri / çıktıları faaliyetlerine entegre etmek vb.
Her bir ortak ülkedeki potansiyel ilişkili ortaklardan bir ön onay alınmalı ve hepsi, rollerinin ne olacağına ilişkin özet bilgi ile birlikte verilen alana kısa bir süre içinde sunulmalıdır.
Mümkünse, her birinizden, ortaklar aracılığıyla destek mektupları toplayabilir ve en sonunda Ekler bölümüne ekleyebilirsiniz. Bu, katılımlarının daha iyi bir gerekçelendirilmesine yardımcı olacaktır
Neden bu projenin sizin ve diğer ülkelerde ve / veya Avrupa düzeyinde olması gerekiyor. Konuştuğunuz gereksinimi desteklemek için belirli istatistiklere ve rapor bulgularına bakın.
Önerdiğiniz ve beklediğiniz çözüm, Program hedefleri ve hedefleri doğrultusunda her seviyede etkilenir.
uluslar arası yapının gerekçesi.
Ortaklarınızın yardımı ile gerekli gerekçe oluşturabilirsiniz.
Bu projenin ülkelerinde niçin uygulanması gerektiğini değerli ve ilgili bilgiler sağlayabilirler.
Ortakların daha önce / halihazırda yer aldığı önceki projelerin yenilikçiliği ve tamamlayıcılığı.
Bu bilgileri ortaklardan toplayarak ya ulusal ya da Avrupa ölçeğinde uygulanabilen bu projeler hakkında kısa bilgi verin.
Bu projelerle projeniz arasındaki sınırın yeterince açık olduğundan emin olun.
🙂
Projedeki her ortağın görevleri ve sorumlulukları.
Proje yönetimi ve uygulamasındaki ortak rollerden söz etmeye başlayın ve belirli bir rol açıklamasını kesin olarak verin, ancak yönetim, çıktı geliştirme, yaygınlaştırma ve kalite izlemedeki tüm özel rolleri kapsayın. Bu alan, daha sonraki bölümler tamamlandıktan sonra doldurulması daha iyi.
Sonuçlar.
Sonuçlarla, projede üretilen / organize edilen somut kanıtlarla haklı çıkarılan her şey anlamındadır; entelektüel çıktılar, olaylar, eğitimler, toplantılar vb.
Numaralar ve başlıklar ile beklenen sonuçlar hakkında özenli ancak özlü ayrıntılar verin ve daha ileriki bölümlerde, hepsinin daha ayrıntılı olarak hazırlanacağı kısımlara bakın.
Katılımcılar ile, genellikle, farklı araştırma, eğitim ve etkinliklerde yer alacağınız hedef gruplarınız kastedilmektedir.
Ayrıca, ilgili proje yönetimi,ulusötesi proje toplantıları ve uygulamasına dahil olan proje ortaklarının dahili personeli olan .diğer katılımcıları da dahil edebilirsiniz.
Katılımcılarınızın kim oldukları, bunları nasıl seçeceğiniz ve bunları her bir etkinliğe dahil edeceğinizle ilgili belirli bilgileri vermeye çalışın.
Katılımcılar bölümünde, belirli bir hibe almadan projeden fayda sağlayacak diğer katılımcılar hakkında bilgi isteyen bir alan da bulunmaktadır.
Bu kişiler proje faaliyetlerine katılımcılar; araştırma, eğitim, çoğaltıcı olaylar vb. değil, proje yönetimi ya da çıktı geliştirme değil, projeden doğrudan para almayan ancak yine de bundan istifade edenler.
Her bir grubu tanımlayarak ve her bir ortak ülkede beklenen katılımcı sayısını belirterek daha spesifik olmaya çalışın.
Hazırlık Faaliyetleri
Bu bölümde, ulusal ajansınız tarafından onaylanması durumunda projenin başlangıç aşaması hakkında ayrıntılı bilgi vermeniz istenir.
Yönetim açısından; iş ortağınıza onay, başlatma yayını planları vs. hakkında bilgi vermeniz gerekecek.
Daha da önemlisi, ilk uygulama etkinliğini / entelektüel çıktıyı düşünün, hazırlık aşamasında ne yapılması gerekir?
Ortaklar ve paydaşlar arasında iletişim ve işbirliği için yürütmek istediğiniz metodoloji. Proje boyunca finansal, kalite ve yaygınlaştırma stratejisi.
Daha sonraki bölümlerde ilgili aşamalardan geçirmeyi düşündükten sonra entelektüel çıktılar, eğitim faaliyetleri ve çarpan olayları için yürütmeyi planladığınız metodoloji.
Uluslarüstü proje toplantılarıyla ilgili ayrıntılar gerektiği gibi.
Normal olarak yılda iki toplantı yapılmalı ve bunların her biri farklı bir ortak ülkede düzenlenmeli ve başvuru sahibinin ülkesinde birincisi düzenlenmelidir.
İletişim stratejisi ve ortaklarla işbirliği. Günlük yazışmalar için ortak araçlar, belge değişim platformlarının kullanımı vb.
Uygun bütçe ve zaman yönetimi için yöntemler. Uygun finansal raporlama mekanizmaları için yöntemlerin kullanılması ve proje üzerinde sürekli izleme Gantt Chart, tüm ortaklığa uygulanabilir.
Kalite izleme planları.
Proje yönetimi, faaliyetler ve çıktıların kalitesini nasıl değerlendireceğinize ilişkin ayrıntılar.
Açık göstergelerle her biri için açık bir strateji olmalıdır.
Örneğin: Katılımcıların çarpan olayından memnuniyet göstermesi için gösterge örn. Olaydan sonra doldurulan memnuniyet anketlerinden alınan ortalama% 60 'oldukça tatmin edici' oran.
Proje ile ilgili riskler. Öngörülen riskler (ör. Beklenenden daha az katılımcı sayısı) ve bunlarla başa çıkmak için planlarınızın neler olduğu hakkında ayrıntılar verin (örn. Uygun bir erişim stratejisi tasarlayın ve sürekli destek verin)
Fikri Çıktılar
Bu bölüm, ortaklığın işbirliğinde yaratılmış somut sonuçlara yol açan faaliyetlere ayrılmıştır ve genel olarak proje bütçesindeki en yüksek bütçe kalemine (katılımcı ülkelerin kategorilerine bağlı olarak) yol açan projenin çoğunu almaktadır.
İdeal çıkış sayısı, projenin uzunluğu ve yapılacak görevlerin ve sorumlulukların büyüklüğü ile büyük oranda ilişkilidir.
İki yıllık bir projede, en fazla 4 entelektüel çıktı üretmek mantıklı, ör. bir rapor, bir rehber, bir pilot eğitim müfredatı / programı ve bir uzaktan eğitim platformu, her biri diğerlerinin çoğunun veya tamamının katkısıyla uzman bir ortak tarafından yönlendirilecek.
Görev ve sorumlulukların eşit paylaşımı yapılmalıdır.
Her entelektüel çıktı için; Çıktıyla ilgili ayrıntıları verin (neye ihtiyaç duyduğunuzu, kimin neyi içerdiğini, hangi formda bulundurduğunu vs.) ve gelişim sürecindeki açık adımları (kim yapar).
Çarpan Etkinlikleri: Projenin yayılma zamanı
Yaygınlaştırma, AB tarafından finanse edilen her türlü projede büyük ve devam eden faaliyet olmalıdır.
KA2 projelerinde, projenin (teklif formunda rehberlik ettiği gibi) fikri çıktılar üretmesi durumunda yalnızca önerilebilecek çoğaltıcı olaylar önerme imkanı bulunmaktadır.
Çünkü bu olayların asıl amacı, projenin ve üretilen çıktıların yaygınlaştırılması olmalıdır.
İlke olarak, katılımcı ülkelerin her birinde çarpıcı bir olay düzenlenmeli ve son bir konferans proje liderinin bulunduğu ülkede daha büyük bir etki yaratılmasına yardımcı olacaktır.
Her bir olay açıklamasında, ana amaç, bu faaliyetlerin bütçesini belirleyen beklenen insan sayısı, katılımcı profili ayrıntılarıyla açıklanmalıdır.
Öğrenme / Öğretme / Eğitim Etkinlikleri
Kısa ve uzun vadeli bir eğitim faaliyeti düzenlemek zorunlu olmasa da, projenin yaratacağı etkiyi artırmak için en az bir faaliyet önerme önerilir.
Önemli bir nokta, bu faaliyetlerin ulusal bazda değil de ulusötesi temelde örgütlenememesidir; belirli sayıda öğrenci / personel ortak bir ülkede bir araya gelmektedir.
Farklı türdeki KA2 projelerine uygun özel eğitim faaliyetleri ve katılımcılar türleri bulunmaktadır.
Bu özel bilgi için lütfen Program Kılavuzunun [1] sayfaları 113 ve 293'e bakın.
Siz ve ortaklarınız uzun vadeli eğitim faaliyetlerine ev sahipliği yapma konumunda değilse, ideal olarak 5 günlük bir etkinlik olan kısa vadeli bir etkinlik düzenlemeniz mantıklıdır.
Uygunluk kriterlerine ek olarak, katılımcılar İngilizce de akıcı olmalı (kurslar İngilizce olarak sunulacaktır) ve her ülkeden 3-4 katılımcı bir sınıf oluşturmak için yeterli olacaktır.
Dil problemine bir çözüm olarak, bütçe bölümünde sorulan Dilbilim Desteği'ni kullanabilirsiniz.
İzleme: Etki - Yaygınlaştırma - Sürdürülebilirlik
Metinsel içerikle doldurulması gereken son bölüm, istenen etki, yaygınlaştırma ve sürdürülebilirlik oluşturma planlarınız hakkında ayrıntılı bilgi vereceğiniz İzleme bölümündendir.
Formu sırayla doldurma yaklaşımını izlediyseniz, bu bölüme girdiğinizde muhtemelen çok bitkinleşeceksiniz.
Bu bölümün, projenin uygulanması için yöntem ve planlarınızı anlattığınız önceki bölümler kadar önem taşıdığına dikkat edin, bu nedenle özenle hazırlanmış bir yaklaşımı hak edin.
Etki bölümü'nden Sürdürülebilirlik bölümü aracılığıyla ilk alanın başlangıcından başlayarak açık bir şekilde ayrıntılandırın;
Katılımcılar ve paydaşlar için yaratılması istenen etki.
Proje uygulamasıyla, kim kazanacak; Hedef gruplar için haber becerileri ve yeterlilikler? Proje çalışanları için yeni ufuklar mı var? Karar vericiler için yeni politika eylemleri?
Etki hakkında yerel, bölgesel, ulusal, Avrupa ve / veya uluslararası düzeylerde bilgi verirken daha spesifik olun; kaç kişi? ör. istihdam edilebilirlik artacak mı?
İstenen etkileri ölçmek için etkili mekanizmalar, örn. memnuniyet anketlerinin kullanılması.
Sadece gerçek proje hedef grupları değil, projeye katılan tüm katılımcılar olan yaygınlaştırma hedef grupları, ortak kuruluşlar, çalışanları ve paydaşları.
Uygulanması için sorumlu bir ortak ve yayma için net bir strateji.
Strateji, geliştirilecek ana araçlardan (broşürler, posterler, web sitesi, vb.) Ve proje ömrü boyunca adım adım yürütme planından oluşmalıdır. Her bir ortağın yaygınlaştırma faaliyetleri yoluyla ulaşabileceği çok sayıda insana hak vermeyi artıracaktır.
Projenin bitiminden sonra en azından 5 yıl süreyle büyük proje sonuçlarının uzun vadeli kullanılabilirliğinin gerekçelendirilmesi ve sonuçların sonuçlanmasına yardımcı olmak için ortakların taahhütleri ile ilgili varsayımlar, proje bitiminde bile aktif ve kullanılmış olarak kalır.
Bütçe: Endişelenme, düşündüğünden daha kolaydır!
İşte herkesin özüne geldik; faaliyetlerinizi finanse etmek için para istemek.
Maliyeleri yapılandırmanız gereken 6 ana bütçe kalemi var.
İş ortaklarıyla ilgili tüm bilgileri, çıktıları, çoğaltıcı etkinliklerini ve formdaki eğitim faaliyetlerini tamamladıktan sonra bütçeyi doldurmanız önemlidir.
Bütçe bölümü finansman talebinde bulunmanıza izin verecek olduğundan yalnızca bu bölümler önceki bölümlerde mevcuttur.
Bütçeyi form üzerine doğrudan girmeden önce bir xls dosyası üzerinde hazırlamak da önerilir.
Bu şekilde, önceden maksimum bütçeyi aşıp üstlenmediğinizi görebilir ve bütçeyi doğrudan formda doldurmaya çalıştıkça zaman gerektiği için kolayca ihtiyaç duyulan yerleri yeniden düzenleyebilirsiniz.
Proje Yönetimi ve Uygulaması: Ortaklar bölümüne PIC numaraları girildiğinde otomatik olarak hesaplanarak buna ilişkin bir şey yapmanız gerekmez.
Uluslar Aşırı Proje Toplantıları: Erasmus + Mesafe Hesaplama Aracında hesaplanan mesafe bandına dayalı olarak her bir ortak için hesaplanır [1]. Dikkatli ol; Toplantı sayısını hesaplarken, toplam katılımcı sayısı, her bir ortak için ilgili mesafelere (ev konumundan ev sahipliği konumuna) ayrılmıştır.
Fikri Çıktıları:
Her çıktının geliştirilmesi için ekleyebileceğiniz ve her bir ortak tarafından üstlenilen işin büyüklüğüne bağlı olarak ekleyebileceğiniz 5 farklı personel kategorisi bulunmaktadır.
Her kategoride personel özgürce seçim yapabilmenize karşın, değerlendiriciler tarafından 'Yönetici' ve 'İdari destek personeli' kategorilerinin entellektüel çıktı geliştirmede yer alması memnuniyetle karşılanmamaktadır.
Bu nedenle, kabul edilen başlıca kategoriler 'araştırmacı, eğitici tasarım ve geliştirme gibi çıktılar için' Öğretmenler / Eğiticiler / Araştırmacılar 've' Teknisyenler '(bir yazılımın teknik geliştirilmesi de dahil olmak üzere çıktılar için).
Çıktı kategorileri ile ilgili doğru personel sayısının belirlenmesi biraz zor.
Doğrudan xls'de hesaplamak, işin büyüklüğünü ve deneyiminize dayanarak ne kadar süre tamamlanabileceğini hayal ederek size çok yardımcı olacaktır.
Gerçek kişilerin hepsi ya da bir kısmı için gerçekçi olmayan yüksek günler ayırmamaya çalışın; bu, değerlendiricilere göre kesinlikle bütçeyi gerçeğe uygun olmayan bir düzeye çekecektir. Rolleri ve sorumlulukları eşit paylaşma ilkesine günleri ayırmaya özen gösterin.
Çarpan Olayları: Katılımcı sayısını doldurduğunuzda otomatik olarak hesaplanır. Ulusal bir organizasyona yabancı katılımcıların dahil edilmesi, her zaman değerli olmasına rağmen, onları davet etmeye / ağırlamaya yönelik zorluklar nedeniyle uygulamada pek ideal değildir. Fakat siz ve sizin / ortaklarınızın bunu göz önünde bulundurması size kalmıştır.


Öğrenme / Öğretme / Eğitim Etkinlikleri: Katılımcı sayısını doldurduğunuzda otomatik olarak hesaplanır. Mesafe bantlarını hesaplamaya dikkat edin!
İstisnai Maliyetler:
Maliyetlerin tam olarak finanse edilmediği, ancak istenen bütçenin% 75'inin tek kısmı budur.
Olağandışı maliyetlerin stenmesi önerilmez; çünkü değerlendiriciler tarafından çok memnuniyetle karşılanmadığından ve gerçek fiyatlarla maliyetinden daha fazlasını istemiş olsanız bile çoğunlukla azaltırlar.
Ortakların dahili olarak çalışan çevirmenleri yoksa, çeviri çalışmalarının alt yükleniciliği için istisnai maliyetler genellikle istenir.



PAYLAŞ

0 Yorum

Yorum Gönder

Yayın üstü reklam

Yayın ortası reklam 1

Yayın ortası reklam 2

Yayın altı reklam