3. Sınıflar Fen Deneyleri - Işık



Fen Deneyleri - Işık

Öğrencilerin çevrelerinde olan olay ve olguları anlamaları ve olay ve olgulara bilimsel bir yaklaşım geliştirmelerini sağlamak, fen etkinliklerinin amaçlarındandır. Çevresiyle etkileşim halinde olan öğrenciler, çevrelerindeki olaylar ile ilgili her şeyi merak eder ve bu olaylar ile ilgili kavramları öğrenmeye çalışırlar.

İlkokul, 3. sınıfta, Fen Bilimleri dersinde, çeşitli fen etkinlikleri yapılır. Etkinliklere öğrencilerin aktif olarak katılmasıyla, önceden kazandıkları gözlem sonuçlarına yenileri eklenir ve bilgi birikimleri çoğalır. Neden sonuç ilişkisi kurma, karşılaştırma, sınıflama becerisi gibi bazı temel becerileri de kazanmaya başlarlar. Bu nedenle fen etkinliklerinde gezi, gözlem,inceleme etkinliklerinin yanında deney etkinliklerine de yer vermek gerekir.

İlginizi Çekebilir

Size sunduğumuz çalışma sayfalarında, 3. sınıf öğrencilerinin de kolaylıkla anlayabileceği özellikte deney örnekleri yer almaktadır. Deneyler, ışık konusu ile ilgilidir.


GÖKKUŞAĞI YAPALIM
Etkinliğin Amacı: Gökkuşağının oluşumunu ve renklerini kavrayabilme
Kullanılan Araç- Gereçler: El feneri, suyla dolu renksiz plastik kutu ve ayna
Etkinliğin Yapılışı:
1.     El fenerinizin önünü küçük bir yarık açılmış siyah bir kağıtla kapatın ve ince bir ışık demeti oluşturun.
2.     Plastik bir kutunun yarısına kadar suyla doldurun.
3.     Aynayı suyun içine 45 derecelik açı ile yerleştirin.
4.     El fenerinizi, ışık demeti altındaki aynaya düşecek şekilde tutun.
5.     Elinize aldığınız beyaz kartonu aynadan yansıyan ışık üzerine düşecek şekilde tutun ve gözlemleyin.
Değerlendirme
1.Gökkuşağını daha çok hangi zamanlarda görüyoruz? Nedeni nedir?
2. Gökkuşağında hangi renkler vardır? Bunun sırası değişir mi?
3. Aynanın ve beyaz kağıdın görevleri nelerdir? Beyaz kağıt yerine siyah kağıt kullansaydınız ne olurdu?

KALEMİN KIRILMASI
ETKİNLİĞİN AMACI: Bir ışık olayı olan kırılma olayını kavrayabilme
KULLANILAN ARAÇ VE GEREÇLER: Kalem, su bardağı, su
ETKİNLİĞİN YAPILIŞI:
-Bardağın içine yarısına kadar su koyun.
-Kalemi bardağın içine bırakın ve gözlemleyin.
DEĞERLENDİRME:
1.     Kalemi suyun içine koyduğunuzda kalemin görünümünde nasıl bir değişiklik oldu?
2.     Kalemin su içindeki şekline bakarak kırılma olayını nasıl tanımlayabiliriz?
3.     Kırılma olayını daha başka nasıl gerçekleştirebiliriz? Başka bir etkinlik de siz tasarlayın.

YÜKSELEN MADENİ PARA
ETKİNLİĞİN AMACI: Su içindeki cisimlerin büyük görünmesinin nedenini kavrayabilme
KULLANILAN ARAÇ GEREÇLER:Saydam olmayan bir kap, madeni para, su
ETKİNLİĞİN YAPILIŞI
-         Kabı yere koyun ve içine bir tane bozuk para bırakın.
-         Birkaç öğrenciden kaptan 2-3 metre uzakta durmalarını isteyin. (öğrenciler parayı göremeyecek uzaklıkta olmalı)
-         Kabı yavaş yavaş su ile dolduralım.
-         Öğrenciler parayı gördüklerini söyleyene kadar kaba su eklemeye devam edelim. (Paranın su dökerken yerinin değişmemesi için paraya parmağınızla bastırabilirsiniz)
DEĞERLENDİRME:
1.     Suyun içindeki para neden büyük göründü?
2.     Su miktarı ile paranın konumu değişiyor mu? Neden?
3.     Paranın yeri değişmiyorsa daha yakınmış gibi görünmesinin nedeni nedir? Araştırınız.
4.     Suyun büyüteç görevi görmesi, hangi özelliği ile ilgilidir?
5.     Aynı etkinlik alkol ya da zeytinyağı ile yapılsaydı sonuç değişir miydi? Deneyiniz.
6.     Çevrenizden suyun bu özelliğini gösteren örnekler veriniz.

YÜRÜYEN RENKLER
ETKİNLİĞİN AMACI: Ara ve ana renk oluşumunu kavrama.

KULLANILAN ARAÇ GEREÇLER: Kurutma kağıdı ya da kaliteli kağıt mendil, keçe uçlu kalemler, tabak, su
ETKİNLİĞİN YAPILIŞI:
1.     Kurutma kağıdından 10-12 cm şerit keserek ucuna koyu renkli keçeli kalemle büyük bir nokta koyun.
2.     Tabağa bir miktar su koyun ve her şeridin renkli ucunu suya batırın ve gözlemleyin.
3.     Daha sonra farklı renkli kalemlerle aynı işlemi tekrarlayıp sonuçları karşılaştırın.
DEĞERLENDİRME: Hangi renk kalemin kullanıldığı kurutma kağıdında farklı renk oluşumları gözlendi? Nedeni nedir?














PAYLAŞ

0 Yorum

Yorum Gönder

Yayın üstü reklam

Yayın ortası reklam 1

Yayın ortası reklam 2

Yayın altı reklam