3. Sınıflar Fen Deneyleri - Işık
Fen Deneyleri - Işık | |||
|
İlginizi Çekebilir
GÖKKUŞAĞI
YAPALIM
Etkinliğin
Amacı: Gökkuşağının oluşumunu ve renklerini kavrayabilme
Kullanılan
Araç- Gereçler: El feneri, suyla dolu renksiz plastik kutu ve ayna
Etkinliğin
Yapılışı:
1. El fenerinizin önünü küçük bir yarık
açılmış siyah bir kağıtla kapatın ve ince bir ışık demeti oluşturun.
2. Plastik bir kutunun yarısına kadar
suyla doldurun.
3. Aynayı suyun içine 45 derecelik açı
ile yerleştirin.
4. El fenerinizi, ışık demeti altındaki
aynaya düşecek şekilde tutun.
5. Elinize aldığınız beyaz kartonu
aynadan yansıyan ışık üzerine düşecek şekilde tutun ve gözlemleyin.
Değerlendirme
1.Gökkuşağını
daha çok hangi zamanlarda görüyoruz? Nedeni nedir?
2.
Gökkuşağında hangi renkler vardır? Bunun sırası değişir mi?
3. Aynanın
ve beyaz kağıdın görevleri nelerdir? Beyaz kağıt yerine siyah kağıt
kullansaydınız ne olurdu?
KALEMİN
KIRILMASI
ETKİNLİĞİN
AMACI: Bir ışık olayı olan kırılma olayını kavrayabilme
KULLANILAN
ARAÇ VE GEREÇLER: Kalem, su bardağı, su
ETKİNLİĞİN
YAPILIŞI:
-Bardağın
içine yarısına kadar su koyun.
-Kalemi
bardağın içine bırakın ve gözlemleyin.
DEĞERLENDİRME:
1. Kalemi suyun içine koyduğunuzda
kalemin görünümünde nasıl bir değişiklik oldu?
2. Kalemin su içindeki şekline bakarak
kırılma olayını nasıl tanımlayabiliriz?
3. Kırılma olayını daha başka nasıl
gerçekleştirebiliriz? Başka bir etkinlik de siz tasarlayın.
YÜKSELEN
MADENİ PARA
ETKİNLİĞİN
AMACI: Su içindeki cisimlerin büyük görünmesinin nedenini kavrayabilme
KULLANILAN
ARAÇ GEREÇLER:Saydam olmayan bir kap, madeni para, su
ETKİNLİĞİN
YAPILIŞI
-
Kabı
yere koyun ve içine bir tane bozuk para bırakın.
-
Birkaç
öğrenciden kaptan 2-3 metre uzakta durmalarını isteyin. (öğrenciler parayı
göremeyecek uzaklıkta olmalı)
-
Kabı
yavaş yavaş su ile dolduralım.
-
Öğrenciler
parayı gördüklerini söyleyene kadar kaba su eklemeye devam edelim. (Paranın su
dökerken yerinin değişmemesi için paraya parmağınızla bastırabilirsiniz)
DEĞERLENDİRME:
1. Suyun içindeki para neden büyük
göründü?
2. Su miktarı ile paranın konumu
değişiyor mu? Neden?
3. Paranın yeri değişmiyorsa daha
yakınmış gibi görünmesinin nedeni nedir? Araştırınız.
4. Suyun büyüteç görevi görmesi, hangi
özelliği ile ilgilidir?
5. Aynı etkinlik alkol ya da zeytinyağı
ile yapılsaydı sonuç değişir miydi? Deneyiniz.
6. Çevrenizden suyun bu özelliğini
gösteren örnekler veriniz.
YÜRÜYEN
RENKLER
ETKİNLİĞİN
AMACI: Ara ve ana renk oluşumunu kavrama.
KULLANILAN
ARAÇ GEREÇLER: Kurutma kağıdı ya da kaliteli kağıt mendil, keçe uçlu kalemler,
tabak, su
ETKİNLİĞİN
YAPILIŞI:
1. Kurutma kağıdından 10-12 cm şerit
keserek ucuna koyu renkli keçeli kalemle büyük bir nokta koyun.
2. Tabağa bir miktar su koyun ve her
şeridin renkli ucunu suya batırın ve gözlemleyin.
3. Daha sonra farklı renkli kalemlerle
aynı işlemi tekrarlayıp sonuçları karşılaştırın.
DEĞERLENDİRME:
Hangi renk kalemin kullanıldığı kurutma kağıdında farklı renk oluşumları
gözlendi? Nedeni nedir?
PAYLAŞ
0 Yorum
Yorum Gönder