Özel Eğitim - Zihinsel Engelli Öğrenciler İçin Toplama İşlemleri Öğretimi

Etkileşim ünitesi; matematik beceri ve işlemlerinin öğretiminde, öğretimsel içeriğin ve materyallerin hazırlanıp sunulması için öğretmen - öğrenci, öğretmen - öğrenci - materyal arasında kurulan 16 değişik kombinasyondan oluşan bir öğretim modeli özelliği gösterir.
Etkileşim ünitesinde matematiksel problem ve işlemler, öğretmen tarafından zihin engelli öğrencilere
- gerçek nesnelerle, resimli kartlarla, sözel, yazılı olarak sunulur.
Size sunduğumuz sayfada, basamaklandırılmış yaklaşıma göre hazırlanmış bir toplama işleminin yap - göster- söyle -yaz aşamaları ve alt basamaklarına göre öğretimi örneği yer almaktadır. Sayfamıza ulaşmak için aşağıdaki linki tıklayınız.

zihin_engellilerde_matematik_islem_ogretimi

ETKİLEŞİM ÜNİTESİNDE (BASAMAKLANDIRILMIŞ YAKLAŞIM) TEMEL TOPLAMA İŞLEMLERİ ÖĞRETİMİ
ETKİLEŞİM DÜZEYİ
ÖĞRETMENİN SUNUSU
ÖĞRENCİNİN DAVRANIŞI
Yap -  yap
3 +2 = 5 işlemini nesnelerle yapar.
3 +2 = 5 işlemini nesnelerle yapar.
Yap-  göster
3 +2 = 5 işlemini nesnelerle yapar.
3+2 =5 işlemini içeren resimli kartı gösterir.
Yap - söyle
3+2= 5 işlemini nesnelerle yapar.
3 + 2 = 5 işlemini sözel olarak anlatır.
Yap - yaz
3 + 2 = 5 işlemini nesnelerle yapar.
3 + 2 = 5 işlemini rakamları ve sembolleri yazarak yapar.
ETKİLEŞİM DÜZEYİ
ÖĞRETMENİN SUNUSU
ÖĞRENCİNİN DAVRANIŞI
Göster - yap
3+ 2 = 5 işlemini içeren resimli kartı gösterir.
3 + 2 = 5 işlemini nesnelerle yapar.
Göster - göster
3 + 2 = 5 işlemini içeren resimli kartı gösterir.
3 + 2 = 5 işlemini içeren resimli kartı gösterir.
Göster - söyle
3 + 2 = 5 işlemini içeren resimli kartı gösterir.
3 + 2 = 5 işlemini sözel olarak anlatır.
Göster - yaz
3 + 2 = 5 işlemini içeren resimli kartı gösterir.
3 + 2 = 5 işlemini rakamları ve sembolleri yazarak yapar.
ETKİLEŞİM DÜZEYİ
ÖĞRETMENİN SUNUSU
ÖĞRENCİNİN DAVRANIŞI
Söyle – yap
3 + 2 = 5 işlemini sözel olarak anlatır.
3 + 2 = 5 işlemini nesnelerle yapar.
Söyle – göster
3 + 2 = 5 işlemini sözel olarak anlatır.
3 + 2 = 5 işlemini içeren resimli kartı gösterir.
Söyle – söyle
3 + 2 = 5 işlemini sözel olarak anlatır.
3 + 2 = 5 işlemini işlemini sözel olarak anlatır.
Söyle- yaz
3 + 2 = 5 işlemini sözel olarak anlatır.
3 + 2 = 5 işlemini rakamları ve sembolleri yazarak yapar.
ETKİLEŞİM DÜZEYİ
ÖĞRETMENİN SUNUSU
ÖĞRENCİNİN DAVRANIŞI
Yaz –yap
3 + 2 = 5 işlemini rakamları ve sembolleri yazarak yapar.
3 + 2 = 5 işlemini nesnelerle yapar.
Yaz –göster
3 + 2 = 5 işlemini  rakamları ve sembolleri yazarak yapar.
3 + 2 = 5 işlemini içeren resimli kartı gösterir.
Yaz –söyle
3 + 2 = 5 işlemini rakamları ve sembolleri yazarak yapar.
3 + 2 = 5 işlemini sözel olarak anlatır.
Yaz -yaz
3 + 2 = 5 işlemini rakamları ve sembolleri yazarak yapar.
3 + 2 = 5 işlemini rakamları ve sembolleri yazarak yapar.


PAYLAŞ

0 Yorum

Yorum Gönder

Yayın üstü reklam

Yayın ortası reklam 1


Yayın ortası reklam 2

Yayın altı reklam