Özel Eğitim - Zihinsel Engelli Öğrenciler İçin Toplama İşlemleri Öğretimi
Etkileşim ünitesi; matematik beceri ve işlemlerinin öğretiminde, öğretimsel içeriğin ve materyallerin hazırlanıp sunulması için öğretmen - öğrenci, öğretmen - öğrenci - materyal arasında kurulan 16 değişik kombinasyondan oluşan bir öğretim modeli özelliği gösterir.
Etkileşim ünitesinde matematiksel problem ve işlemler, öğretmen tarafından zihin engelli öğrencilere
- gerçek nesnelerle, resimli kartlarla, sözel, yazılı olarak sunulur.
Size sunduğumuz sayfada, basamaklandırılmış yaklaşıma göre hazırlanmış bir toplama işleminin yap - göster- söyle -yaz aşamaları ve alt basamaklarına göre öğretimi örneği yer almaktadır. Sayfamıza ulaşmak için aşağıdaki linki tıklayınız.
zihin_engellilerde_matematik_islem_ogretimi
Etkileşim ünitesinde matematiksel problem ve işlemler, öğretmen tarafından zihin engelli öğrencilere
- gerçek nesnelerle, resimli kartlarla, sözel, yazılı olarak sunulur.
Size sunduğumuz sayfada, basamaklandırılmış yaklaşıma göre hazırlanmış bir toplama işleminin yap - göster- söyle -yaz aşamaları ve alt basamaklarına göre öğretimi örneği yer almaktadır. Sayfamıza ulaşmak için aşağıdaki linki tıklayınız.
zihin_engellilerde_matematik_islem_ogretimi
ETKİLEŞİM ÜNİTESİNDE
(BASAMAKLANDIRILMIŞ YAKLAŞIM) TEMEL TOPLAMA İŞLEMLERİ ÖĞRETİMİ
ETKİLEŞİM DÜZEYİ
|
ÖĞRETMENİN SUNUSU
|
ÖĞRENCİNİN DAVRANIŞI
|
Yap -
yap
|
3 +2 = 5 işlemini nesnelerle yapar.
|
3 +2 = 5 işlemini nesnelerle yapar.
|
Yap-
göster
|
3 +2 = 5 işlemini nesnelerle yapar.
|
3+2 =5 işlemini içeren resimli kartı
gösterir.
|
Yap - söyle
|
3+2= 5 işlemini nesnelerle yapar.
|
3 + 2 = 5 işlemini sözel olarak
anlatır.
|
Yap - yaz
|
3 + 2 = 5 işlemini nesnelerle yapar.
|
3 + 2 = 5 işlemini rakamları ve
sembolleri yazarak yapar.
|
ETKİLEŞİM DÜZEYİ
|
ÖĞRETMENİN SUNUSU
|
ÖĞRENCİNİN DAVRANIŞI
|
Göster - yap
|
3+ 2 = 5 işlemini içeren resimli kartı
gösterir.
|
3 + 2 = 5 işlemini nesnelerle yapar.
|
Göster - göster
|
3 + 2 = 5 işlemini içeren resimli
kartı gösterir.
|
3 + 2 = 5 işlemini içeren resimli
kartı gösterir.
|
Göster - söyle
|
3 + 2 = 5 işlemini içeren resimli
kartı gösterir.
|
3 + 2 = 5 işlemini sözel olarak
anlatır.
|
Göster - yaz
|
3 + 2 = 5 işlemini içeren resimli
kartı gösterir.
|
3 + 2 = 5 işlemini rakamları ve
sembolleri yazarak yapar.
|
ETKİLEŞİM DÜZEYİ
|
ÖĞRETMENİN SUNUSU
|
ÖĞRENCİNİN DAVRANIŞI
|
Söyle – yap
|
3 + 2 = 5 işlemini sözel olarak
anlatır.
|
3 + 2 = 5 işlemini nesnelerle yapar.
|
Söyle – göster
|
3 + 2 = 5 işlemini sözel olarak
anlatır.
|
3 + 2 = 5 işlemini
içeren resimli kartı gösterir.
|
Söyle – söyle
|
3 + 2 = 5 işlemini sözel olarak
anlatır.
|
3 + 2 = 5 işlemini işlemini sözel
olarak anlatır.
|
Söyle- yaz
|
3 + 2 = 5 işlemini sözel olarak
anlatır.
|
3 + 2 = 5 işlemini rakamları ve
sembolleri yazarak yapar.
|
ETKİLEŞİM DÜZEYİ
|
ÖĞRETMENİN SUNUSU
|
ÖĞRENCİNİN DAVRANIŞI
|
Yaz –yap
|
3 + 2 = 5 işlemini rakamları ve
sembolleri yazarak yapar.
|
3 + 2 = 5 işlemini nesnelerle yapar.
|
Yaz –göster
|
3 + 2 = 5 işlemini rakamları ve sembolleri yazarak yapar.
|
3 + 2 = 5 işlemini içeren resimli
kartı gösterir.
|
Yaz –söyle
|
3 + 2 = 5 işlemini rakamları ve
sembolleri yazarak yapar.
|
3 + 2 = 5 işlemini sözel olarak
anlatır.
|
Yaz -yaz
|
3 + 2 = 5 işlemini rakamları ve
sembolleri yazarak yapar.
|
3 + 2 = 5 işlemini rakamları ve
sembolleri yazarak yapar.
|
PAYLAŞ
0 Yorum
Yorum Gönder