3. Sınıf Toplama İşlemi - Problemler
Dört işlem problem çözme öğretiminin amacı, öğrencilerin günlük yaşamda gerekli olan işlem becerilerini geliştirmeleri, problem hikayesinde verilen bilgileri matematik eşitliklere aktarmayı öğrenmeleri, düşüncelerini şekillerle anlatmayı öğrenme ve problem çözmenin gerektirdiği becerileri kazanmalarıdır.
Problem çözme becerisi, kısa sürede kazanılabilecek bir beceri olmadığı için, öğrencilerin değişik problem çözme etkinlikleri, problem hikayeleriyle karşılaşması gerekir. İlkokul, 3. sınıfta da üç basamaklı doğal sayılarla hazırlanmış problemleri çözmek, öğrenciye hem yeni öğrendiği doğal sayıları, hem de toplama işlemi becerisini geliştirmeyi sağlar.
Size sunduğumuz çalışma sayfalarında, ilkokul 3. sınıf toplama işlemi ile ilgili problemler yer almaktadır. Problemlere ulaşmak için aşağıdaki linki tıklayınız.
3._sinif_toplama_islemi_problemler
Problem çözme becerisi, kısa sürede kazanılabilecek bir beceri olmadığı için, öğrencilerin değişik problem çözme etkinlikleri, problem hikayeleriyle karşılaşması gerekir. İlkokul, 3. sınıfta da üç basamaklı doğal sayılarla hazırlanmış problemleri çözmek, öğrenciye hem yeni öğrendiği doğal sayıları, hem de toplama işlemi becerisini geliştirmeyi sağlar.
Size sunduğumuz çalışma sayfalarında, ilkokul 3. sınıf toplama işlemi ile ilgili problemler yer almaktadır. Problemlere ulaşmak için aşağıdaki linki tıklayınız.
3._sinif_toplama_islemi_problemler
PROBLEM KÖŞESİ
1.Bir çiçekçide bir günde 69 tane
papatya, 49 tane gül, 53 tane lale satılmıştır. Çiçekçide toplam kaç tane
çiçek satılmıştır?
|
|
2. Ayşe 24 yaşındadır. Dedesi 76
yaşındadır. Ayşe ile dedesinin yaşları toplamı kaçtır?
|
|
3. Üç basamaklı en küçük çift sayı ile
iki basamaklı en büyük sayının toplamı kaçtır?
|
|
4. Bir fabrikada
125 tane kadın işçi, 158 tane erkek işçi çalışmaktadır. Bu fabrikada toplam
kaç kişi çalışmaktadır?
|
|
5. Bir okulda 3- A sınıfında 49, 3- B
sınıfında 45 öğrenci, 3- C sınıfında 43 öğrenci okumaktadır. Üç sınıftaki
toplam öğrenci sayısı kaçtır?
|
|
6. Bir geziye 73 tane öğretmen, 428
tane öğrenci, 145 tane veli katılmıştır. Bu geziye toplam kaç kişi
katılmıştır?
|
|
7. Bir sinemaya cumartesi günü 142,
Pazar günü 328 kişi gelmiştir. İki gün boyunca sinemaya toplam kaç kişi
gelmiş olur?
|
|
8. Nisan ayındaki toplam fatura
tutarımız 298 liradır. Mayıs ayı faturaları toplamı Nisan ayından 49 lira
fazladır. Mayıs ayının faturaları toplamı kaç liradır?
|
|
PROBLEM KÖŞESİ
1.Benim Türkçe kitabım 146 sayfadır.
Ablamın kitabının sayfası benim kitabımdan 163 sayfa fazladır. Ablamın kitabı
kaç sayfadır?
|
|
2.Mehmet 37 yaşındadır. Annesi
Mehmet’ten 25 yaş büyüktür. Buna göre Mehmet ve annesinin yaşları toplamı
kaçtır?
|
|
3.Esra, kitabının 154 sayfasını
okumuştur. 47 sayfa daha okursa toplam kaç sayfa kitap okumuş olacak?
|
|
4.Okan, bir
alışveriş merkezinden 85 liraya ayakkabı, 23 liraya gömlek, 68 liraya
pantolon almıştır. Buna göre Okan kaç lira harcamıştır?
|
|
5.Bir fırında sabah 96, akşam ise
sabah satılanlardan 76 tane fazla ekmek satılmıştır. Fırında toplam kaç ekmek
satılmıştır?
|
|
6. Bir okulda 547 tane kız öğrenci,
kız öğrencilerden 156 fazla erkek öğrenci vardır. Bu okulda toplam kaç
öğrenci vardır?
|
|
7. Bir tavuk çiftliğinde Perşembe günü
369 yumurta, Cuma günü ise Perşembe gününden 36 tane daha fazla yumurta
satılmıştır. İki günde toplam kaç yumurta satılmıştır?
|
|
8. Emine, kumbarasındaki 219 liraya
147 lira daha eklerse kaç lirası olur?
|
|
PAYLAŞ
0 Yorum
Yorum Gönder