Okuma Alışkanlığı Kazandırma Etkinlikleri
Sınıf öğretmeni olarak bizleri mutlu eden en büyük şeylerden birisi 1. sınıfta öğrencilerimize okuma ve yazmayı öğretmektir. Okuma- yazma süreci boyunca onların okuduğu ve yazdığı anları görmeyi heyecanla bekleriz. Oysa okuma- yazma öğretildikten sonra bunu geliştirme süreci başlar ki bu süreç çok uzun bir dönemi kapsar. Okuma etkinliklerinin sıkıcılıktan uzak olması gerekir ki öğrenciler severek ve isteyerek kitap okusunlar ve zamanla bunu alışkanlık haline getirsinler. Okuma, zorunlu yapılan bir etkinlik değil zevk alınan bir etkinlik haline gelsin.
Bu amaçla sınıfımda öğrencilerim sınıf kitaplığından aldıkları kitapları evlerine götürerek onu arkadaşına anlatabilecek duruma gelinceye kadar okudular. Okuma süresinin bitiminde sınıfta önceden eşleştikleri arkadaşlarına hikayelerini anlattılar. Karşılıklı anlatımdan sonra etkinlik sona erdi. Öğrenciler etkinlikten çok zevk aldılar ve yeni kitaplar alarak bir sonraki çalışmaya kadar okumak istediklerini söylediler.
Bu amaçla sınıfımda öğrencilerim sınıf kitaplığından aldıkları kitapları evlerine götürerek onu arkadaşına anlatabilecek duruma gelinceye kadar okudular. Okuma süresinin bitiminde sınıfta önceden eşleştikleri arkadaşlarına hikayelerini anlattılar. Karşılıklı anlatımdan sonra etkinlik sona erdi. Öğrenciler etkinlikten çok zevk aldılar ve yeni kitaplar alarak bir sonraki çalışmaya kadar okumak istediklerini söylediler.
Okuduğu kitabı tanıtma( Adı, Yazarı vb.) |
PAYLAŞ
0 Yorum
Yorum Gönder