Hareket ve Kuvvet Konusu ile İlgili Bir Etkinlik
İlkokul 3. sınıf Fen Bilimleri dersinde hareket konusunu işliyoruz. Öğrenciler yaptığımız çevre gezisinde varlıkları gözlemlediler. Hareketli varlıkların ne tür hareket yaptıklarını sınıflandırdılar. Daha önceki yaşantılarından edindikleri bilgiler ve gözlem sonuçlarını birleştirerek hareket ile ilgili kavramları pekiştirdik.
Sıra duran cisimlerin nasıl hareket ettiği konusuna gelmişti. Konunun öğretimi amacıyla aşağıdaki etkinliği yaptık.
Etkinliğin Adı: Duran Bir Cismi Hareket Ettirebilir misiniz? Hareket Eden Bir Cismi Durdurabilir misiniz?
Araç ve gereçler: tahta takoz, çivi (2 adet), çekiç, ip (50 cm, 2 adet).
Yapılışı:
1) Tahta bir takoza karşılıklı olarak 2 tane çivi çaktık ve çivilerin her birine ip bağladık.
2) Bir öğrenci çivinin birine bağlı ipi tutup duran tahta takozu kendinize doğru çekti. Takozu gözlemledik.
Arkadaşınız ipi çektiğinde takoz hareket etti mi? sorusu soruldu.
3) Başka bir öğrenci duran takozu eli ile itti.
Arkadaşınız eliyle takozu ittiğinde takoz hareket etti mi? sorusu soruldu.
4) İki öğrenci karşılıklı oturdu ve biri takozu bir tarafındaki ipi çekip takozu hareket ettirirken diğer öğrenci takozun diğer ucundaki ipi çekti. Takozun hareketini gözlemledik.
Takoz hareket halindeyken diğer yöndeki ip çekilince takozun hareket yönü ve hızı nasıl değişti? sorusu ile öğrenciler görüşlerini söylediler.
Etkinliğin Sonucu: Duran cisimleri çekerek ya da iterek hareket ettirebiliriz. Hareket
eden bir cisim ters yönde itilerek veya çekilerek yavaşlatılabilir ya da durdurulabilir.
Sıra duran cisimlerin nasıl hareket ettiği konusuna gelmişti. Konunun öğretimi amacıyla aşağıdaki etkinliği yaptık.
Etkinliğin Adı: Duran Bir Cismi Hareket Ettirebilir misiniz? Hareket Eden Bir Cismi Durdurabilir misiniz?
Araç ve gereçler: tahta takoz, çivi (2 adet), çekiç, ip (50 cm, 2 adet).
Yapılışı:
1) Tahta bir takoza karşılıklı olarak 2 tane çivi çaktık ve çivilerin her birine ip bağladık.
2) Bir öğrenci çivinin birine bağlı ipi tutup duran tahta takozu kendinize doğru çekti. Takozu gözlemledik.
Arkadaşınız ipi çektiğinde takoz hareket etti mi? sorusu soruldu.
3) Başka bir öğrenci duran takozu eli ile itti.
Arkadaşınız eliyle takozu ittiğinde takoz hareket etti mi? sorusu soruldu.
4) İki öğrenci karşılıklı oturdu ve biri takozu bir tarafındaki ipi çekip takozu hareket ettirirken diğer öğrenci takozun diğer ucundaki ipi çekti. Takozun hareketini gözlemledik.
Takoz hareket halindeyken diğer yöndeki ip çekilince takozun hareket yönü ve hızı nasıl değişti? sorusu ile öğrenciler görüşlerini söylediler.
Etkinliğin Sonucu: Duran cisimleri çekerek ya da iterek hareket ettirebiliriz. Hareket
eden bir cisim ters yönde itilerek veya çekilerek yavaşlatılabilir ya da durdurulabilir.
İtme- Çekme
PAYLAŞ
0 Yorum
Yorum Gönder