|
Düzlemsel Şekiller |
İlkokul 3. sınıf matematik dersinde her konuda değişik etkinliklerin yapılması ve konunun olabildiğince çok değişik şekillerde örneklendirilmesi, öğrenme sürecini etkiliyor. Konunun farklı modellemelerle sunulması, bazen konuyu kavrayamayan, karıştıran veya geç öğrenen çocuklar için fırsat verilmesidir.
Geometrik cisimlerin
açınımları,ve
düzlemsel şekiller konusunda karmaşa yaşayan öğrenciler göz önüne alınarak yaptığımız bir etkinliği paylaşmak istiyorum sizlerle.
Etkinlikte her geometrik cismin bölgeleri kartlar halinde ayrı ayrı ve öğrencilere yetecek şekilde önceden hazırlandı ve öğrencilerin kullanması için masaya konuldu. Öğrencilerden önlerindeki düzlemsel şekilleri birleştirerek, önceden öğrendikleri açınım modellerini oluşturmaları istendi. Öğrencilere her modelden sonra modelde bulunan düzlemsel şeklin adı ve sayısı soruldu. Kavramlar ve konu ile ilgili bilgiler pekiştirildi.
|
Düzlemsel Şekiller |
0 Yorum
Yorum Gönder